Tekoälypohjaiset chatbotit voivat olla myyntitiimisi paras uusi rekry. Ne eivät koskaan nuku, eivätkä koskaan kyllästy vastaamaan samoihin kysymyksiin. Ja ne rakastavat small talkia!
Verkkosivulla toimivat chatbotit ottavat ensimmäisen kontaktin potentiaaliseen asiakkaaseesi, osaavat kysyä sopivia kysymyksiä ja lopulta ohjata keskustelua kohti sopivaa tuotetta tai asiantuntijaa. Tässä kohtaa kyse ei ole pelkästä asiakaspalvelusta – vaan tarkoin mietitystä liidien kvalifioinnista.
Esimerkki: Kuvitellaan yritys, joka myy erilaisia ohjelmistoratkaisuja pk-yrityksille. Botti kysyy, minkä alan yritys on kyseessä, kuinka monta työntekijää heillä on ja mihin haasteisiin ovat ratkaisua hakemassa. Näiden tietojen perusteella botti suosittelee juuri sopivaa tuotetta tai tarjoaa mahdollisuuden varata tapaamisen myyjän kanssa. Vierailija valitsee ajanvarauksen, täyttää perustiedot ja myyntitiimi saa laadukkaan liidin – täysin automaattisesti.
Esimerkiksi Microsoft Copilot Studiolla voit rakentaa helposti mukautetun chatbotin, joka yhdistyy CRM:ään ja tarjoaa älykkäitä vastauksia sekä oikea-aikaista ohjausta potentiaalisille asiakkaille.