Oletko järjestämässä tapahtumaa? Messut, lanseeraus, asiakasilta, kissanristiäiset? Hyvä homma. Mutta miten saat viestisi kuuluviin ja ihmiset liikkeelle? Tekoälyn avulla laadit itsellesi suunnitelman tavoitteineen viikko- ja päivätasolle muutamassa minuutissa.

Näin homma toimii

Syötät tekoälylle perustiedot:

  • Tapahtuman nimi, aika, paikka
  • Kohderyhmä (asiakkaat, yhteistyökumppanit, kaikki koirat ja kissat)
  • Budjetti ja käytettävät kanavat (sähköposti, some, uutiskirjeet)

Tekoäly vastaa:

  • Tehokkaalla kampanjasuunnitelmalla eri kanaviin
  • Ajastetuilla postausideoilla ja otsikoilla
  • Sähköpostien luonnoksilla ja somekuvateksteillä

 

Esimerkki: Eeva järjestää verkkoseminaarin

Eeva vetää pk-yrityksensä ensimmäistä verkkotapahtumaa. Hänellä on käytössään ChatGPT:n ilmainen versio.

Eeva promptaa: ”Olen järjestämässä verkkoseminaaria aiheesta X. Seminaari pidetään 28.8.2025. Tee minulle markkinointisuunnitelma neljälle viikolle juuri ennen tapahtumaa, jossa on tavoitteet jokaiselle viikolle ja päivätasolle eritellyt tehtävät. Markkinointikanaviksi haluan Linkedinin, Instagramin ja yritykseni verkkosivut.”

 

Miksi tämä on fiksua?

Tapahtumat ovat kalliita ja järjestäjät näkevät vaivaa niiden eteen. Ilman hyvää näkyvyyttä ja osallistujia koko homma menee hukkaan. Tekoälyn avulla säästät  aikaa, hermoja ja rahaa ja saat paikalle juuri oikeat tyypit.